mandag den 11. januar 2016

Til Børnene: Troldeskoven

Forklaring til bloggen:  
Til at dokumentere aktiviteterne skal pædagogen bruge Ipads til at kunne filme børnenes arbejdsproces og færdige produkter.
   
Først skal børnene tegne en trold, hvor de må selv vælge hvilke materialer (eller de materialer som pædagogen sætter til rådighed) og kun fantasien sætter grænser.
    
De skal herefter have stillet spørgsmålet ' hvad vil du gøre hvis du så en stor trold?'    
Til sidst skal de deles ind i grupper på fem og i fællesskab lave et troldebo hvor troldene skal bo.

Pædagogen bestemmer selv om de laver grupperne på forhånd eller om de selv skal have lov til at finde i grupperne. Her er det igen kun fantasien der sætter grænser for hvilke materialer de må bruge. 
  
I første omgang vil vi gerne modtage billeder af hver enkelt trold og trolde bo som børnene laver. Da vi skal bruge dem til videre arbejde med at skabe en historie, hvor børnene er med til at lave kulisserne. Vi vil derfor også gerne have dem så hurtigt som muligt, da vi skal nå at videre udvikle den næste opgave i forløbet.
      
Der vil være steder i videoen hvor pædagogen skal pause videoen, det vil fremgå i videoen hvornår der er mulighed for at pause og lave opgaverne. Alle opgaverne behøver nødvendigvis ikke laves på samme dag, men kan tages op fra dag til dag, ved pause stederne. 

Vores video i punkt form:  
Vi skal sammen skabe en historie. 
 I hjælper os og lave en trold hver.  
  • Pause - Pædagogen filmer børnene der skaber trolde. 
I skal i grupper af 5 lave et troldehjem til de 5 trolde kan være i. 
  • Pause - Børnene får i gruppen en Ipad til at filme processen og tage billede/video af hulen. 
"Hvad ville i gøre hvis i så en trold?" - Pædagogen filmer børnenes reaktion og hvad de vil gøre. (Pædagogen må gerne påvirke børnene lidt, til at de gerne vil skræmme troldene væk) 
Efterfølgende tages billeder af troldene og hulerne. Billederne sendes til os. De skal  bruges i vores næste produkt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar