Til Børnene

Hej med Jer :)


PRODUKTKRAV 3, 25. Januar 2016
Vi har nu lavet historien færdig. Tusinde tak for Jeres hjælp. Uden Jer havde det ikke været muligt at skabe denne historie. Vi håber, at I syntes det har været sjovt, for det syntes vi!
Hav det godt, alle sammen :-) 


 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
PRODUKTKRAV 2, 18. Januar 2016 (FÆRDIG)
Vi har brugt hvad vi har fået tilbage til at bygge videre på historien. Vi har sammensat en ny video med to opgaver, denne video er at finde nedenfor på bloggen. I videoen er der fremvist pause steder, hvor børnene kan få tid til at løse de opgaver vi præsenterer for dem. Som foregående video behøver det hele ikke laves på en dag, men vi vil gerne have respons så hurtigt som muligt, da vi skal lave fortællingen færdig. Vi kunne godt tænke os et svar senest torsdag, hvis dette kunne lade sig gøre. 


Opgave 1 - Mål: Billeder af børenes venskabsgave, til troldene.   
I opgave 1 skal børnene selv finde på hvad man kan give troldende i gave. Her er det igen kun fantasien, der sætter grænser. Du kan eventuelt spørge børnene om hvad de tror troldene kan lide. Børnene skal lave / tegne, hvad de gerne vil give troldene i venskabsgave.  
Processen og de enkelte færdige resultater vil vi gerne have billeder/video af. Vi skal igen bruge billederne til at færdig gøre vores lille historie /film. Vi vil gerne lige være sikre på at de videoer vi får fra jer må vises på bloggen? 

Opgave 2 - Mål: Video af glædesdans til sangen Happy. Børnene skal vise deres fortolkning af en glædes dans her må du igen gerne filme børnene så vi kan se deres fine dans. Vi sender en sang med som vi tænker de skal danse til. Igen vil vi gerne bruge filmen af dansen til historien og bloggen. 
Her er sangen: ("Happy" af Pharrell Williams) 

Vi glæder os til at høre fra Jer igen! 

-------------------------------------------------------------------------------------------------


 PRODUKTKRAV 1, 11. Januar 2016 (FÆRDIG)


Forklaring til bloggen:  
Til at dokumentere aktiviteterne skal pædagogen bruge Ipads til at kunne filme børnenes arbejdsproces og færdige produkter  

Først skal børnene tegne en trold, hvor de må selv vælge hvilke materialer (eller de materialer som pædagogen sætter til rådighed) og kun fantasien sætter grænser.    

De skal herefter have stillet spørgsmålet ' hvad vil du gøre hvis du så en stor trold?'    
Til sidst skal de deles ind i grupper på fem og i fællesskab lave et troldebo hvor troldene skal bo. 

Pædagogen bestemmer selv om de laver grupperne på forhånd eller om de selv skal have lov til at finde i grupperne. Her er det igen kun fantasien der sætter grænser for hvilke materialer de må bruge.
   
I første omgang vil vi gerne modtage billeder af hver enkelt trold og trolde bo som børnene laver. Da vi skal bruge dem til videre arbejde med at skabe en historie, hvor børnene er med til at lave kulisserne. Vi vil derfor også gerne have dem så hurtigt som muligt, da vi skal nå at videre udvikle den næste opgave i forløbet.
      
Der vil være steder i videoen hvor pædagogen skal pause videoen, det vil fremgå i videoen hvornår der er mulighed for at pause og lave opgaverne. Alle opgaverne behøver nødvendigvis ikke laves på samme dag, men kan tages op fra dag til dag, ved pause stederne. 

Vores video i punkt form:  
Vi skal sammen skabe en historie. 
 I hjælper os og lave en trold hver.  
  • Pause - Pædagogen filmer børnene der skaber trolde. 
I skal i grupper af 5 lave et troldehjem til de 5 trolde kan være i. 
  • Pause - Børnene får i gruppen en Ipad til at filme processen og tage billede/video af hulen. 
"Hvad ville i gøre hvis i så en trold?" - Pædagogen filmer børnenes reaktion og hvad de vil gøre. (Pædagogen må gerne påvirke børnene lidt, til at de gerne vil skræmme troldene væk) 
Efterfølgende tages billeder af troldene og hulerne. Billederne sendes til os. De skal  bruges i vores næste produkt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar